Saturday 2 December 2017

BHANSA: Uvođenje slobodne rute letenja povećalo prihode za 4,6 miliona KM

Uvođenje slobodne rute letenja (FRA) u zračnom prostoru Bosne i Hercegovine i ulazak u regionalni projekt SEAFRA donijeli su brojne koristi, uključujući skraćivanje putanje zrakoplova, smanjenje potrošnje goriva i cijene preleta; te povećanje obima zračnog saobraćaja uz povećanje naših prihoda za čak 4,6 miliona maraka – izjavio je za Fenu direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) Davorin Primorac.



Uvođenje slobodne rute letenja (FRA) u zračnom prostoru Bosne i Hercegovine i ulazak u regionalni projekt SEAFRA donijeli su brojne koristi, uključujući skraćivanje putanje zrakoplova, smanjenje potrošnje goriva i cijene preleta; te povećanje obima zračnog saobraćaja uz povećanje naših prihoda za čak 4,6 miliona maraka – izjavio je za Fenu direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) Davorin Primorac.
Slobodne rute letenja među ključnim su postignućima u okviru inicijative EU-a za uspostavu Jedinstvenog evropskog neba (Single European Sky) nezavisnog o državnim granicama ili granicama funkcionalnih blokova zračnog prostora, s ciljem povećanja sigurnosti i učinkovitosti, kao i kapaciteta zračnog saobraćaja u Evropi.
Primorac ističe da su BiH i susjedne zemlje, Hrvatska, Srbija i Crna Gora, napravile dodatni iskorak stvarajući SEAFRA, odnosno prvi zajednički prostor slobodnih ruta H24 u Evropi, koji obuhvaća čak četiri države. Analize prometa kroz zračni prostor BiH su pokazale da je broj letova u odnosu na prethodni period povećan, dok je dužina leta smanjena. Time je zacrtani cilj potpuno ostvaren.
Osim stvaranja uslova za integraciju u EU, koncept SEAFRA za rezultat ima skraćivanje putanja zrakoplova za oko 2880 NM (nautičkih milja) na dnevnom nivou, smanjenje potrošnje goriva na dnevnom nivou za 9,3 tone, što za jednu godinu iznosi oko 3,4 miliona kg; kao i zaštitu okoliša smanjivanjem dnevne potrošnje goriva i emisije stakleničkih plinova u iznosu od 30 tona CO2 i emisije dušikovog oksida NOx za 110 kg – ističe Primorac.
Značajna korist je i u smanjenju cijene preleta kroz zračni prostor BiH, što implicira poboljšanje konkurentnosti. Tome treba dodati i povećanje obima zračnog saobraćaja uz povećanje prihoda te bolju predvidljivost letenja i mreža tokova prometa.
Naredni korak je uvezivanje SEAFRA i SAXFRA (Slovenija/Austrija) čime će jedan veći dio prostora u Evropi biti integriran u jedno veliko FRA područje kojega će činiti zračni prostor šest država – naglašava Primorac.
BHANSA je nosilac ovih aktivnosti u BiH, ali to je tek jedan segment onoga što ova agencija radi u okviru svojih nadležnosti. Tako je samo u prvoj polovini ove godine ostvareno nekoliko važnih ciljeva. Naime, BHANSA je počela s pružanjem usluga iz operativne jedinice ATCU II Banja Luka, završen je proces certifikacije BHANSA-e, a za potrebe ove agencije počeo je i najveći projekt školovanja kontrolora zračnog saobraćaja u historiji Evrope.
Period iza nas izuzetno je uspješan za BHANSA-u, a što je najvažnije, direktnu korist od svih ovih aktivnosti imaju bosanskohercegovačka država i društvo – ističe Primorac.
Izvor: BHANSA

No comments:

Post a Comment