Thursday 30 November 2017

Banjalučki aerodrom ima novog v.d. direktora kojem slijedi zadatak revitalizacije aerodroma

Banjalučki aerodrom se u proteklim godinama nalazi u veoma lošem položaju u odnosu na aerodorme u regiji. U poslednja dva mjeseca aerodrom je najavljivao letove za Geteborg, koji su nakon manje od mjesec dana povučeni. Ovo je na određeni način oslikalo trenutno stanje na Banjalučkom aerodormu. 

Iako se nalazi na području drugog najvećeg grada u BiH, Banjalučki aerodrom ne uspijeva privući nove letove, a skandali i prestanak radova na izgradnji kargo centra samo produbljuju teško stanje u kom se aerodrom nalazi. Nadzorni odbor aerodroma je izabrao novog vršioca dužnosti direktora, i to bivšeg ambasadora BiH u Poljskoj, Duško Kovačević, koji dolazi u periodu presudnom za aerodrom.


Kako se navodi u izjavama koje je Kovačević dao ATV-u, karijeru je počeo kao pravnik, a radio je u Bihaću i MUP-u Republike Srpske. Poznatiji je javnosti kao ambasador BiH u Rumuni i Poljskoj, gdje mu je mandat istekao prije malo više od mjesec dana.

“Ono što mogu reći je da ću ja sa svoje strane zaista učiniti sve da napravimo nešto kada su u pitanju Aerodromi RS. To je po meni, vrlo jednostvno, sve ono što običan građanin želi-više letova, te konekcije sa svijetom itd. To je moja polazna tačka. Da pokušamo nešto napraviti, nešto više od onoga što imamo sad”, rekao je Duško Kovačević, v.d. direktor Aerodroma Banjaluka.

Kovačević navodi da će mu od pomoći biti poznanstva i kontakti koje je stekao u svijetu diplomatije. Njenov prvi zadatak kako je naveo biće sagledavanje stanja aerodroma, što je prevashodno bitno kada govorimo o nekome ko se nije bavio ovakvom vrstom posla. Nakon svega ovoga postavlja se jasno pitanje, na koji način se biraju direktori aerodorma, jasno je da su politički podobni, ali da li njhovo iskustvo igra ikakvu ulogu. Kao primjer biranja menadžmenta nam mogu biti aerodormi u regionu i svijetu, koji ipak u biranju rukovodećeg organa aerodroma traže nekoga sa iskustvom iz oblasti, koji može da razumije sistem fukcionisanja i razvoja jedne veoma specifičke oblasti kakva je vazduhoplovstvo.

Banja Luka se u pogledu avio saobraćaja nalazi u velikoj blizini aerodroma u Zagrebu, dok Tuzla uzima veliki broj putnika sa svojim niskobudžetnim letovima. U ovakvoj konstalaciji, koja je proizvod loših poteza aerodromskog menadžmenta u prošlosti, došlo se do katastrofalnog stanja i potpune neisplativosti aerodroma u protelim godinama. Kako bi se ova situacija promjenila novi direktor će morati posložiti "kockice" i kreirati jasnu strategiju razvoja. U suprotnom možemo očekivati samo težu situaciju na aerodromu i stagnaciju njegovog razvoja.

Piše: Srđan Petković


No comments:

Post a Comment