Tuesday 29 August 2017

NOVOSTI: Rekonstrukcija Banjalučkog aerodroma u toku, dugovi se povećavaju

Na pristanišnoj zgradi "Aerodroma Republike Srpske" u Banjoj Luci trenutno se izvode radovi, proširenje kapaciteta zacrtano je planom razvoja aerodroma, o kom smo pisali u teksu iz aprila mjeseca. Ipak situacija nije najbolje, te se aerodrom nalazi u nezavidnoj situaciji u kojoj sa zajmom "Investiciono razvojne banke RS" od 7 000 000 KM, pokušavaju proširiti kapacitete aerodroma i nabaviti dodatnu opremu, a sve u cilju povećanja konkurentnosti na tržištu. Kako prenosi SRNA, direktor Janjić je izjavio: "Do sada je završen masterplan Aerodroma Banja Luka", ugrađeno aerodromsko zemaljsko osvjetljenje, nabavljen vertikalni kargo utovarivač, metal detektorska vrata, elektromotorni viljuškari i električni agregati".

Putnici se ukrcavaju na jedini let iz Banje Luke ka Beogradu / Izvor: Aeronautika:ba


Prema pisanju "Glasa Srpske" a koji se oslanja na izvještaj nezavisne revizorske kuće "Aditon", jasno se vidi da preduzeće "Aerodromi Republike Srpske" svojim prihodima nije u mogućnosti izmiriti sva potraživanja. Aerodrom se u velikoj mjeri uzda u subvencije "Vlade Republike Srpske", koje su za 2016. iznosile 1,9 miliona KM. Isti iznos je odobren i za 2017. godinu. I pored ovoga, aerodrom se trenutno nalazi u nekoliko procesa u kojima ih tuže preduzeća "Zif Polara Invest fond" i "Zif Kristal Invest fona" za ukupnu sumu od 215 387, odnosno 506 571 KM, a pored toga ima tužbe i dva radnika u iznosima nešto manjim od 9 000 KM. 

Aerodrom se dakle dalazi u teškoj situaciji, pa i nije čudno vidjeti kako Air Serbia zaobilazi mogunost osnivanja baze u Banjoj Luci, iako zvanično posjeduje 50% akcija "Air Srpske" čiji je i suosnivač sa Vladom RS-a. U svojoj kolumni za vazduhoplovni portal "Tango Six" Alen Šćurica, jasno naznačava važnost Air Serbije kao jedinog operatera sa Aerodroma. Potrebno je na neki način privući Air Serbiju ka otvaranju "hub-a" u Banjoj Luci, i pokretanju letova za gradove koji su perspektivni, kao što su Cirih, Minhen, Beč, Frankfurt ili Moskva. Ipak u Air Serbiji nažalost nema naznaka da se nešto ovako može dogoditi, pa je malo vjerovatno da će sa Banjalučkog aerodroma uskoro da se vinu u nebesa avioni koji kao krajnju destinaciju imaju neki od gore navedenih gradova.

Kako bi izgledalo poletanje sa Banjalučkog aerodroma prenosimo vam u video snimku:

Piše: Srđan Petković



No comments:

Post a Comment